Robbanás előtt az okos otthonok piaca

A GfK piackutató cég többek között egy új, “tech generáció” felnövésének tulajdonítja a változásokat.

 

Hongkongban az IFA Global Conference nevű eseményen a GfK piackutató vállalat több előadást is tartott. Ezekben kiemelt szerepet játszottak az okos otthonok, illetve a különféle IoT megoldások és a cég szerint az elkövetkező néhány évben jelentősen megnő majd a kereslet az ilyen jellegű termékek, technológiák iránt.


[+]

A felméréseik alapján az emberek 58 százaléka tervezi okos otthonnal kapcsolatos eszköz vásárlását a következő két évben. Annak tükrében, hogy eddig még nem igazán terjedtek el az ilyen készülékek, mindez azt jelzi, hogy a vállalat az IoT piac ugrásszerű növekedésére számít. Ez meglátásuk szerint több tényezőre vezethető vissza. Többek között arra, hogy folyamatosan nő az eladott okostelefonok száma (2016-ban az előrejelzéseik szerint 1,4 milliárd talál majd gazdára), ami csak azért fontos, mert ezek kulcsszerepet játszanak az okos otthon eszközök vezérlése, és az adatok összegyűjtése során. Emellett nagy fontossággal bír, hogy lassan felnő az a generáció, amely tagjainak a különféle eszközök, technológiák integrálása, az internet, mobil készülékek, a felhőalapú alkalmazások használata gyerekkora óta az élet szerves részének számít. Szintén jelentős tényező, hogy a GfK kutatásai szerint a középkategória tovább növekszik a világ számos régiójában, vagyis egyre többen tudják majd megvenni ezeket az eszközöket.

Természetesen mindez nem azt jelenti, hogy minden országban egyszerre fog lezajlani ugyanez a folyamat. Amíg például Kínában, Brazíliában és Dél-Koreában az emberek többsége úgy gondolja, hogy az okos otthon eszközök megváltoztatják majd az életüket, addig a Japán társadalom nagy része egyelőre még elutasítja ezeket az termékeket és technológiákat.